»
Comunitatea API » Consilier Școlar

Consilier Școlar - API Zalău - Colegiul Tehnic "Alesandru Papiu Ilarian"





Împreună să spunem NU bullying-ului


Scopul proiectului: Reducerea victimizării tinerelor ca urmare a oricărei forme de bullying prin facilitarea accesului victimelor/potențialelor victime la serviciile specializate.
 
Obiectivele proiectului:

  • Crearea unei rețele 50 de tinere din școală din clasele IX-XII, în domeniul prevenirii bullying-ul și acordării de sprijin în situații de bullying, care să fie persoane resursă pentru comunitate
  • Realizarea unui spot/film de prevenire a bullying-ului în școală
  • Realizarea unui campanii de informare a 900 de elevi ai școlii cu privire la bullying

 Perioada de desfăşurare: 1-30 noiembrie 2020
 
Parteneri:
           - Asociația VeDem Just-Voci pentru Democrație și Justiție
           - Inspectoratul de Poliție Județean Sălaj
           - Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Sălaj
 
Echipa proiect: profesor consilier școlar Aniela LUNG, prof. Vasile SÎRB, prof. Savina TEGLAȘ, prof. Marius-Mirel MATYAS și prof. Gabriela PETRUȘ, prof. Zinia MATYAS, prof. Cristian MAN

Grupul ţintă, beneficiari: 
     Grupul țintă cuprinde tinere din comunitatea școlară, selectate dupa principiul egalității de șanse: tinere din mediul rural, din grupuri minoritare, din medii defavorizate, cu nevoi speciale, tinere instituționalizate.
    Proiectul își propune promovarea solidarității şi voluntariatului astfel încât fiecare tânără poate să-și dezvolte solidaritatea, toleranța şi să o manifeste în contexte inedite. Concret, se dorește crearea unei rețele de tinere care vor fi informate privind principalele forme de bullying (fizic, sexual, emoţional, economic, spiritual) şi aspecte ale bullying-ului care intră în sfera infracţiunilor şi a factorilor de risc în producerea acestora.
     Totodată, membrele Rețelei vor fi abilitate să acorde sprijin punctual în situații de bullying și vor fi implicate în activităţi de prevenire a comportamentelor de tip bullying asupra altor tinere, inclusiv în derularea unor proiecte în clasă/ școală/comunitate.
     Se vor încuraja relaţiile intersexe bazate pe egalitate şi principii non-violente, prin metode non-formale de educaţie. Promovarea va sublinia mereu principiul egalității de șanse și principiul implicării active a tinerilor.    
     Modalităţile de selecţionare a tinerelor se va realiza prin: interviu, observaţie, discuții libere.

Proiect de tineret cofinanțat de DJST Sălaj.

Sursa foto: https://www.schoolnews.co.nz/2019/07/anti-bullying-create-a-safe-school-environment/



Să ne cunoaştem mai bine...altfel
(10 septembrie 2020)

Activitate din cadrul campaniei naţionale „Din nou, împreună)

Prezentare_10 septembrie 2020

Să ne cunoaştem mai bine...altfel
(9 septembrie 2020)

Activitate din cadrul campaniei naţionale „Din nou, împreună)

Prezentare_9 septembrie 2020

Să ne cunoaştem mai bine...altfel
(8 septembrie 2020)

Activitate din cadrul campaniei naţionale „Din nou, împreună)

Prezentare_8 septembrie 2020




Dragii mei prieteni,

am creat acest spațiu pe platforma școlii pentru a pentru a ține mai usor legătura cu voi în această perioadă!

    Chiar dacă învățăm de acasă și destul de multe aspecte sociale s-au schimbat, un lucru rămâne la fel: tot ceea ce facem Acum este relevant pentru Viitor!!!!
    Avem nevoie să știm că nu suntem singuri, iar aici veți găsi întotdeauna pe cineva care  vă va  fi alături!

   Prin urmare, aici, găsiți postate materiale pe diferite teme pe care vă invit să le lecturați și să reflectați puțin la toate mesajele motivaționale care însoțesc materialele postate.

   Sunt gândurile mele bune pentru voi care sper să va încarce cu emoții pozitive!!!

   Vă îmbrățișez cu drag și vă invit să accesați linkul de mai jos pentru a cunoaște o parte din gândurile și emoțiile unui consilier școlar!

 Consilier școlar prof Aniela Lung

https://classroom.google.com/u/2/c/MTMyMzg2MjgzMTQz 

codul de acces la Curs: ti7ierl

(11 iunie 2020)




Dragi elevi, cadre didactice şi părinţi
(11 mai 2020)


     De data aceasta vă ofer spre lectură un material realizat împreună cu colega mea consilier şcolar  Morar Monica, un material despre valori. Nu este vorba doar de simple valori, ci despre valori puse în acţiune sub ideea că valorile sau trăsăturile de caracter sunt ca nişte muşchi — se întăresc prin exerciţiu şi se atrofiază prin nefolosire.

 

     Porninde de la ideea că în această perioadă în care suntem afectaţi de coronavirus, fiecare dintre noi suntem împinşi să ne exersăm anumite trăsături de caracter în modalităţi noi şi speciale, vă invit să cunoaşteţi mai multe despre Recunoştinţă, Prudenţă, Bunătate, Iubire şi încă câteva valori/trăsături de caracter care sunt importante pentru starea noastră de bine, pentru o fericire autentică.



Material de consultat:

Despre valori în vremea pandemiei COVID 19

#EducaţiedeAcasă!

Consilier şcolar, prof. Lung Aniela




Dragi elevi, părinţi şi cadre didactice, 
(27 aprilie 2020)


     Vă ofer spre lectură două articole menite să contribuie la crearea unei stări de bine şi la modificarea perspectivei asupra situaţiei prin care trecem cu toţii în această perioadă: „Emoţii şi gânduri în vremea coronavirusului”- articol în care sunt explicate cauzele apariţiei unor emoţii şi gânduri negative, dar sunt oferite şi modalităţi de gestionare eficientă a acestora- şi „Discuţii în contradictoriu în vremea coronavirusului”- articol în care sunt explorate procesele care stau în spatele gradului ridicat de dificultate atunci când purtăm conversaţii în contradictoriu în această perioadă.

Aveţi grijă de voi!!!


Material de consultat:

     Emoții și gânduri în vremea coronavirusului
    

     Discuții în contradictoriu în vremea coronavirusului

 Consilier şcolar, prof. Aniela Lung
 

#EducațiedeAcasă!





Dragi elevi, părinţi şi cadre didactice, 
(19 martie 2020)

În această perioadă în care cursurile sunt suspendate, Cabinetul de Asistenţă Psihopedagogică din cadrul liceului  vine în sprijinul dumneavoastră. Astfel, vă stau la dispoziţie, putem ţine legătura  în mediul online, pe mesenger sau telefonic.

Multă sănătate şi numai bine!

Material de consultat: Raţional vs iraţional

 

 Consilier şcolar, prof. Aniela Lung

#Totulvafibine!

#stauacasa






Cabinetul şcolar de asistenţă psihopedagogică oferă consiliere pentru elevi, părinţi şi cadre didactice în următoarele domenii:
  • Informaţional (informaţii pe domenii, teme specifice)
  • Educaţional (repere pentru sănătatea emoţională, fizică, socială, mentală şi spirituală)
  • De dezvoltare personală (formare de abilităţi şi atitudini
  • Suportiv (suport emoţional apreciativ)
  • Vocaţional (dezvoltarea  capacităţii de planificare a carierei)
  • De criză (asistarea persoanelor aflate în dificultate)



ORARUL CABINETULUI

LUNI: 9-12
MARȚI: 9-12
MIERCURI: 9-12
JOI: 8-9 10-12
VINERI: 9-10  11-12

 Principiile educaţiei raţional emotive şi comportamentale      (click aici)

Anuar  2019-2020 (aici)

Anuar  2018-2019 (aici)


Anuar  2017-2018 (aici)





Consilierea psihologică Consilierea educaţională
Se adresează tuturor persoanelor normale dar cu dificultăţi existenţiale cu scopul refacerii echili-brului acestora cu mediul. Se adresează subiecţilor educaţionali (elevi, studenţi, adulţi) cu dificultăţi specifice procesului educaţional (învăţare, adaptare, integrare, performanţă, relaţionare).
Se desfăşoară în cabinetul psihologic. Se desfăşoară în cabinetul de asistență psiho-pedagogică sau în clasă la orele de dirigenţie şi consiliere.
Obiectul consilierii psihologice este reprezentat de fenomenele psihologice: anxietate, fobii, obsesie, tentative de suicid etc. Obiectul consilierii educaţionale îl constituie fenomenele educaţionale: absenteism, agresivitatea care implică grupul ţintă, relaţii deficitare între partenerii educaţionali, orientarea şcolară şi profesională.
Metodologia aplicată este de natură psihologică specifică diferitelor curente şi școli psihologice şi psihoterapeutice (psihodinamice, rogersiene comportamentale etc.) Metodologia aplicată este psihopedagogică de alianţă între metodele predominant
comportamentaliste şi metodele pedagogice.
În consilierea psihologică este implicat şi inconştientul clientului prin mecanismele de transfer proiectiv către eul consilierului. Consilierea activează mecanismele conştiente
ale psihicului clientului.
Oferă un model clinic şi curativ. Oferă un model educaţional având un caracter preventiv şi de dezvoltare a potenţialului
individual sau de grup.
Pune accentul pe cunoaşterea clientului de către psiholog cu scopul depăşirii problemelor psihologice. Pune accentul pe autocunoaşterea clientului cu scopul depăşirii problemelor educaţionale.
Facilitează reducerea riscului apariţiei unor probleme psihologice. Facilitează procesul educativ, asigură adaptarea şi integrarea subiecţilor educaţionali.


DE  CE  VREI  SĂ  APELEZI  LA  CONSILIERUL  ŞCOLAR ?

  • Pentru a fi ascultat;              
  • Pentru a fi înţeles;
  • Pentru a fi îndrumat;
  • Pentru a-ţi  conştientiza problemele;
  • Pentru a învăţa să iei decizii corecte;
  • Pentru a fi orientat.

LA  CE  TE  AJUTĂ  CONSILIERUL  ŞCOLAR ?

  • Să te cunoşti mai bine
  • Să ai încredere în tine
  • Să-ţi formezi o imagine de sine pozitivă
  • Să-ţi însuşeşti tehnici de învăţare eficientă
  • Să te înţelegi mai bine cu cei din jurul tău
  • Să iei o decizie favorabilă privind cariera ta şcolară şi profesională
  • Să-ţi rezolvi diversele probleme care te frământă

CUM  TE  VEI  SIMŢI  DUPĂ  CE  AI  VORBIT  CU  CONSILIERUL  ŞCOLAR ?

  • Mai încrezător în tine
  • Relaxat
  • Optimist
  • Cu o gândire pozitivă
  • Responsabil de faptele tale
  • Mai curajos

Tematici frecvente în cadrul activităților de consiliere
 
     Activităţile de consiliere individuală desfășurate în anul şcolar 2016-2017 s-au adresat în primul rând elevilor, dar totodată şi părinţilor şi cadrelor didactice. Principalele aspecte abordate în cadrul  activităţilor de consiliere individuală cu elevii se referă la: modul în care elevii au învăţat să îşi identifice şi să îşi gestioneze emoţiile negative; cum să gestioneze unele situaţii problematice; divorţul părinţilor sau plecarea părinţilor în străinătate; identificarea unor modalităţi de management comportamental; care sunt cele mai eficiente tehnici de învăţare şi cum se pot pune în practică aceste tehnici; cum putem preveni apariţia comportamentelor de risc sau modalităţi de a face faţă unor astfel de comportamente; modalităţi de dezvoltare a stimei de sine.
Activităţile de consiliere individuală cu părinţii au vizat preponderent tematici referitoare la modalităţile prin care se pot gestiona problemele comportamentale ale adolescenţilor.
Ȋn cadrul activităţilor de consiliere individuală cu cadrele didactice, principalele subiecte abordate au fost: modul în care se poate realiza managementul prezenței elevilor la școală și gestionarea unor situații conflictuale la nivelul clasei de elevi.

 



                                                                    Consilier şcolar
                                                                prof. pedagog Lung Aniela